Akcióterv készítése

Akcióterv készítése

A szervezet életében gyakran előfordulhat olyan helyzet, hogy egy projekt során nem egészen a várt módon alakulnak a fejlemények. Egy ilyen szituációban két fontos kulcsmomentum számít: a gyorsaság és a hatékonyság. Ha nem várt esemény történik, vagy nem várt elem csúszik a számításainkba, szükségessé válik minél gyorsabban cselekedni, és egy tervet készíteni a kialakult helyzetre hangolva.

Egy sokrétű, összehangolt és aprólékos figyelemmel kísért munkafolyamatba is becsúszhatnak azok a jelenségek, amik jól megoldásától függnek a fejlemények. Egy ilyen helyzetben elengedhetetlen, hogy akciótervet készítsünk.

Az akcióterv elkészítéséhez legelsősorban egy olyan kompetens vezetőre vagy beosztottra van szükség, aki rendelkezik ismeretekkel a kérdéses körben, tehát azzal a problémával kapcsolatban, amire ki kell dolgozni az akció, vagy más néven cselekvési tervet. Ezután szükséges egy csapatot létrehozni, akik az egyes részfeladatokat ellátják. Célszerű a terv kialakítása során már a legelején egyértelműen kiosztani a feladatokat, és jól körülhatárolni azokat, hogy kinek mi lesz a feladata a cselekvésben.

Azért is nevezik cselekvési tervnek, mert a tettekről szól, ebben különbözik mindenfajta más típusú projekt vagy dokumentumtípustól, például a jegyzőkönyvtől. Az akcióterv jellemzően kényszerítő erők hatására születik, és mivel a problémát hivatott megoldani, ezért egy igen dinamikus és hathatós együttműködésről és világos, őszinte kommunikációról szól.

Három nagyon fontos kérdésre kapunk választ az akcióterv készítése során, ha ezek jól meghatározottak, csak abban az esetben beszélhetünk cselekvési tervről: ezek pedig, hogy 1. ki csinálja, 2. mit csinál, és 3. mi a határideje. Ezek azonban csak néhány látható hozzávalói a tervnek, hiszen számos más olyan kompetenciára és ismeretre is szükség van, amiket nem nélkülözhet ez a folyamat. Ugyanis vezetőként olyan dolgokat is át kell látnunk, minthogy milyen a szervezeti kultúra a cégben, melyik beosztottunknak mi az erőssége, milyen a jellemző kommunikációs viszony a cégen belül, és számos más tényezők ismeretétől függ a jó akcióterv kialakítása.

Válasszon a KEYNOTE szervezetfejlesztési szolgáltatásai közül: