Vezetői készségfejlesztés

Vezetői készségfejlesztés

Ahhoz, hogy vállalkozásunkat jól tudjuk működtetni, nagyon fontos, hogy vezetőkként fejlesszük ez irányú készségeinket. De mit is jelent valójában a vezetői készségfejlesztés? A vezető szerephez elengedhetetlenül hozzátartoznak bizonyos specifikus készségek. Milyen témákat ölel fel ez, illetve a tréning során mi mindennel lehet találkozni? Többek között egy vezetői készség a jó problémamegoldás. Ez komplex gondolkozást igényel,…

Soft skill tréningek

Soft skill tréningek

Manapság egyre többet hallhatjuk azt a kifejezést, hogy soft skill. Vajon mit jelenthet ez a fogalom, és mi köze lehet ennek egy szervezet életéhez? Kétféle skillt, vagy másként készséget, képességet különítünk el. A hard skill, a kemény készség jelenti például azt, hogy egy-egy készség elsajátításáról tapasztalatot és papírt szereztünk. Ilyen jellemzően egy képesítés vagy oklevél…

Én-üzenet gyakorlatok

Én-üzenet gyakorlatok

Társas kapcsolataink során elkerülhetetlen, hogy interakciók útján fejezzük ki magunkat a másik ember számára. Nem is gondolnánk elsőre, hogy milyen sok tényezője és fortélya van a jól kommunikálásnak. Bizonyos ismeretek elsajátítása és alkalmazása révén sokkal gördülékenyebbé tehetjük munkakörnyezetünket, a kollégáink, munkatársaink mindennapi egymás közötti kommunikációját. Többféle kommunikációs stílus van. Beszélhetünk negatív előjelű kommunikációról, ilyenek a…

Hogyan adjunk visszajelzést

Hogyan adjunk visszajelzést

A vállalat életében folyamatosak a visszajelzések. Akár, ha a kollégák egymás között kommunikálnak, akár főnök-beosztott viszonyulásban adunk visszajelzést, mint ahogy a csoportok felé is, egy-egy projekt kidolgozása és megvalósítása során. Mivel a mindennapjaink teli vannak visszacsatolásokkal, ezért nagyon is fontos a kommunikáció ilyen formájáról is beszélni. Vezetői szerepben sokszor lehet azzal a helyzettel találkozni, hogy…

Empatikus kommunikáció

Empatikus kommunikáció

Egy szervezet hatékony működéséhez elengedhetetlen maga a kommunikáció. A csoporttagok, munkavállalóink közötti kommunikációnak őszintének és nyíltnak kell lennie ahhoz, hogy ne legyenek félreértések vagy összezörrenések kollégáink között. Azonban önmagában a kommunikáció még csak fél siker. A sikerhez szükséges a kommunikációnak az a fajtája, amikor empatikus interakciót folytatunk. Mi tehát az empatikus kommunikáció? Az empátia beleérző…