Empatikus kommunikáció

Empatikus kommunikáció

Egy szervezet hatékony működéséhez elengedhetetlen maga a kommunikáció. A csoporttagok, munkavállalóink közötti kommunikációnak őszintének és nyíltnak kell lennie ahhoz, hogy ne legyenek félreértések vagy összezörrenések kollégáink között. Azonban önmagában a kommunikáció még csak fél siker. A sikerhez szükséges a kommunikációnak az a fajtája, amikor empatikus interakciót folytatunk.

Mi tehát az empatikus kommunikáció? Az empátia beleérző készséget jelent, vagyis a másik helyzetébe képesek vagyunk beleélni magunkat, ennek köszönhetően a másik perspektívájából is láthatjuk a helyzetet. Ez nagyban hozzájárul ahhoz, hogy megérthessük, a másik mit is szeretne kifejezésre juttatni. Az érem oldala tehát ez, a másik pedig, hogy mi is képesek vagyunk olyan kommunikációs formát alkalmazni, amivel emberségessé tesszük megnyilvánulásunkat, kinyilvánítjuk a másik felé, hogy meghallgatjuk és ugyanakkor mi is kifejezésre juttatjuk saját gondolatainkat. Mindezt együttműködően tesszük. Ennek a fajta magatartásnak és készségnek a következménye lehet a win-win állapot, amikor is mind a ketten a helyzet nyerteseivé válunk anélkül, hogy a másikat elnyomnánk. Hiszen egy csapatban vagy egy szervezet életében az egyik legfontosabb tényező ez a fajta kommunikáció, ez a szervezet egészének a jól felfogott érdeke.

Vezetői szemmel mit is jelent tehát ez? Meglehet, hogy van egy jól dolgozó munkaerőnk, de a munkatársakkal nehezen jön ki, vagy éppen akár a vezetőséggel. Vagy egy projekt végig viteléhez kell meggyőzni a munkavállalókat. Azzal, hogy megtalálhatóak legyenek a közös pontok és érdekek, hogy motiváltak legyenek, jó vezetői stílusról tanúskodhat az, ha empatikus kommunikációt használunk, és ez lehet a siker kulcsa is. Ezzel ugyanis nehéznek tűnő tárgyalásokat és megbeszéléseket lehet úgy sikerre vinni, hogy az együttműködés a szervezet fejlődésében is megmutatkozzon, valamint a kollégákat pozitív hozzáálláshoz segítjük hozzá.

A tréningek számos olyan készség elsajátítását segíti elő, amivel sokkal jobb szervezeti légkört és hatékonyabb, elégedettebb vezetőt és beosztottakat nyerünk. Az empatikus kommunikáció használatával számokban is mérhető a változás, tehát a siker garantált.

Válasszon a KEYNOTE szervezetfejlesztési szolgáltatásai közül: