Hogyan adjunk visszajelzést

Hogyan adjunk visszajelzést

A vállalat életében folyamatosak a visszajelzések. Akár, ha a kollégák egymás között kommunikálnak, akár főnök-beosztott viszonyulásban adunk visszajelzést, mint ahogy a csoportok felé is, egy-egy projekt kidolgozása és megvalósítása során. Mivel a mindennapjaink teli vannak visszacsatolásokkal, ezért nagyon is fontos a kommunikáció ilyen formájáról is beszélni.

Vezetői szerepben sokszor lehet azzal a helyzettel találkozni, hogy a vezetőnek valamilyenfajta visszajelzést kell adnia a beosztottja számára. Ez a visszajelzés lehet pozitív, például dicséret egy jól elvégzett munka kapcsán, de lehet negatív is, amennyiben az alkalmazott nem egészen úgy tett, ahogyan a vezetőség elvárta volna, vagy nem eredményesen dolgozott.

Fontos ugyanakkor, hogy a jót és a kevésbé jót (vagyis a negatív dolgokat is) kommunikáljuk, hiszen szükséges, hogy a munkafolyamat ne tévútra terelődjön egy-egy kevésbé hatékony tett révén, ugyanakkor tudjuk megjegyezni a jót is.

Számos praktikája és alkalmazhatósága van annak, hogy hogyan adjunk eredményesen visszajelzést, most ezek közül néhányat itt is megemlítünk, de természetesen a tréning alkalmak során sokkal szélesebb palettáját meg lehet ismerni a visszajelzés-adásnak.

Először is fontos, hogy tudjunk elismerést, dicséretet adni, ez akár mások előtt is megtehető. Azonban nagyon fontos, hogy bármilyen negatív visszajelzést csupán csak az érintettel osszuk meg. Ezzel biztosítjuk afelől, hogy tiszteletben tartjuk egyéniségét, és nem taposunk bele emberi mivoltába. Mindenki hibázik néha, és a vezető nagysága abban is rejlik, hogy diplomatikusan intézi az ezzel kapcsolatos ügyet.

Egy másik nagyon fontos eleme a visszajelzésnek, hogy ne kritizáljuk az illető személyét. Mindig csak azt érheti kritika, ami maga a viselkedés vagy cselekvés, tehát az illetőnek legfeljebb az adott cselekedetére térjünk ki.

Még egy tipp: lehetőleg maradjunk objektívek és tényszerűek. Ne hagyjuk, hogy érzelmeink magukkal ragadjanak, hiszen egy visszajelzés során nagyon fontos az őszinte és hiteles kommunikáció, ezt pedig a logikus, érveken és tényeken alapuló visszajelzéssel érhetjük el.

A tréningek során olyan hatékony módszereket sajátíthatunk el gyakorlati úton, amelyek nem csak vezetői, hanem munkavállalói oldalról is megtérülő befektetést jelentenek.

Válasszon a KEYNOTE szervezetfejlesztési szolgáltatásai közül: