Tudástranszfer

Együttműködést fejlesztő játékok

Együttműködést fejlesztő játékok

Az együttműködés egy fejleszthető készség, ami az egyik, ha nem a legfontosabb készség a munka világában, hiszen kevés olyan munka létezik, amihez ne kellene valamilyen szinten a kooperációra való hajlandóság vagy érzék. Ez azonban nem egy ördöngös dolog, elsajátítása legtöbbször a társas életünk során észrevétlenül kialakul és begyakorlódik. Azonban a vállalati életben szükségessé válhat a…

Szervezeti változások

Szervezeti változások

Az egyik legáthatóbb folyamat egy szervezet életében a változás. Folyamatos változásról, vagy sokkal inkább változásokról beszélhetünk. De mit is jelent önmagában a változás? Egy átalakulási folyamat, aminek van kiindulópontja, és eljut valahova, mindeközben különböző mértékben, de hatással van az érintkező elemekre. Ezt a gyakorlatba átültetve úgy lehet elképzelni, hogy a szervezeten belül van egy kiváltó…

Válságmenedzsment

Válságmenedzsment

Egy vállalkozást törvényszerűen érhetik és érik válságok. Ahhoz, hogy ezek a válságok ne okozzanak elakadást, vagy a vállalkozás vesztét, vagy legalábbis súlyos károkat, szükséges kezelni. A válság, vagy más néven krízis egy olyan bekövetkezett állapot, ami az azt megelőző állapottal már semmiképpen nem azonosítható, és a korábbi állapotba nem is visszaállítható, tehát irreverzibilis. Egy régi…

Munkahelyi légkör javítása

Munkahelyi légkör javítása

Életünk jelentős részét munkavégzéssel töltjük olyan közegben, ahova a munkánk szólít, vagyis a munkahelyen. Mivel jellemzően hétfőtől péntekig, napi 8 órában végezzük az adott munkát, ezért joggal merülhet fel, hogy vajon milyen légkörben zajlik az a napi 8 óra. Sajnos az már a kiégéshez vezető út, amikor minden reggel a munkavállaló azzal az érzéssel kezdi…

Csapat motiváció

Csapat motiváció

Egy vállalkozás mindennapjai során újra és újra felbukkan a motiváció kérdésköre. Ugyanis az eredményes munkavégzéshez elengedhetetlen. De mit is jelent a motiváció, és mit jelent motiválni a munkatársakat? A motiváció szónak a mozgáshoz van köze, mind latinul, mind angolul. Tehát azt jelenti, hogy valami, ami mozgató, vagy valami, ami mozgó. A lendületet és az erőt…

Hatékony időgazdálkodás

Hatékony időgazdálkodás

Egy nap során rengetek döntést hozunk meg anélkül, hogy jelentős része tudatosulna. Számos esetben ugyanis automatizmusokról van szó, vagyis olyan berögzült, rutinszerű tettek és döntések, amik különösebb energiákat nem vonnak el tőlünk. Azonban bőven akad annyi teendő egy napra, egy hétre, egy hónapra, hogy nem bízhatunk mindent automatizmusokra. Mivel azonban készség szintjén rengeteg mindent képesek…

Vezetői készségfejlesztés

Vezetői készségfejlesztés

Ahhoz, hogy vállalkozásunkat jól tudjuk működtetni, nagyon fontos, hogy vezetőkként fejlesszük ez irányú készségeinket. De mit is jelent valójában a vezetői készségfejlesztés? A vezető szerephez elengedhetetlenül hozzátartoznak bizonyos specifikus készségek. Milyen témákat ölel fel ez, illetve a tréning során mi mindennel lehet találkozni? Többek között egy vezetői készség a jó problémamegoldás. Ez komplex gondolkozást igényel,…

Konstruktív konfliktuskezelés

Konstruktív konfliktuskezelés

A mindennapi érintkezések során kisebb-nagyobb konfliktusokba keveredünk. A munkahelyi környezetben ez hatványozottan igaz, hiszen ahány munkatárs, annyi vélemény és nézet, és annyiféle valóság létezik. A konfliktus egy olyan állapotként írható le, amikor a felek nem egyező nézetei összeütközésbe kerülnek. Két fajtáját különböztetjük meg: a destruktív konfliktust romboló erőként írhatjuk le, amikor eszkalálódik a kialakult negatív…

Soft skill tréningek

Soft skill tréningek

Manapság egyre többet hallhatjuk azt a kifejezést, hogy soft skill. Vajon mit jelenthet ez a fogalom, és mi köze lehet ennek egy szervezet életéhez? Kétféle skillt, vagy másként készséget, képességet különítünk el. A hard skill, a kemény készség jelenti például azt, hogy egy-egy készség elsajátításáról tapasztalatot és papírt szereztünk. Ilyen jellemzően egy képesítés vagy oklevél…

Én-üzenet gyakorlatok

Én-üzenet gyakorlatok

Társas kapcsolataink során elkerülhetetlen, hogy interakciók útján fejezzük ki magunkat a másik ember számára. Nem is gondolnánk elsőre, hogy milyen sok tényezője és fortélya van a jól kommunikálásnak. Bizonyos ismeretek elsajátítása és alkalmazása révén sokkal gördülékenyebbé tehetjük munkakörnyezetünket, a kollégáink, munkatársaink mindennapi egymás közötti kommunikációját. Többféle kommunikációs stílus van. Beszélhetünk negatív előjelű kommunikációról, ilyenek a…